Voordelen en service Reizen met kortingReizigers kunnen op verschillende manieren met korting reizen. Om dit beter bekend te maken, informeerde NS abonnementhouders en medereizigers over de mogelijkheden van samenreiskorting. Bezoekers van evenementen attendeerden we op het e-ticket waarmee ze met korting een reis kunnen kopen en na afloop niet meer in de rij hoeven te staan om in te checken. Verder werd in 2015 het KidsVrij-abonnement gratis. Hiermee reizen kinderen van 4 tot en met 11 jaar onder begeleiding van een volwassene gratis met de trein. Het abonnement wordt bekostigd met geld dat afkomstig is van reizigers die vergeten uit te checken.Voordeel met NS ExtraIn augustus lanceerde NS als proef het klantrelatieprogramma NS Extra. Daarmee profiteren reizigers van persoonlijke verrassingen en voordelen. Ook krijgen ze een melding als ze vergeten zijn uit te checken. Binnen 24 uur hadden 20.000 mensen, het maximale aantal voor deze proef, zich voor het programma aangemeld. Reizen op rekeningOm betalen voor een treinreis gemakkelijker te maken, startte NS in 2015 samen met de ANWB een OV-brede proef met reizen op rekening. Reizigers betalen achteraf en hoeven zo geen saldo op hun chipkaart te laden. Deelnemers aan de proef zijn vaste klanten met een Altijd Voordeel-abonnement.Attentie bij hinderKlanten die vaker hinder ondervonden op hun reis ontvingen van NS een brief en een kleine attentie, zoals een bon voor een krant of koffie, om ze te bedanken voor hun begrip. Ook kregen ze bij een aangepaste dienstregeling een bericht via de app Reisplanner Xtra, sms of e-mail en uitgebreide informatie bij grotere buitendienststellingen.Inzet kantoormedewerkersKantoormedewerkers kregen in 2015 een NS-badge, die zij kunnen dragen tijdens hun treinreis. Zo hebben reizigers meer aanspreekpunten. Kantoorpersoneel werkt ook mee tijdens buitendienststellingen en evenementen om klanten van informatie te voorzien. In die situaties zijn meer mensen nodig.