Direct naar content

Ga terug naar de homepage van dit jaarverslag2015

Menu
  • In het kort
  • Jaarverslag 2015
  • Jaarrekening 2015
  • Halfjaarbericht 2016
  • Jaarrekening 2015
Zoeken
Sluiten
Mijn verslag 0 NS.nl
Inhoud Onderwerp
Verwijder uw selectie(s)
  • 2015 in een notendop
  • Voorwoord
  • NS Groep

  • Profiel van de onderneming
    • Profiel
    • Waardecreatiemodel
    • Scope
  • Verslag van de RvB
    • Herstel van vertrouwen
    • CV's
  • Verslag van de RvC
    • Wisselingen
    • Cv's
  • Onze strategie
    • Introductie
    • Missie, visie en ambitie
    • Onze doelstellingen
    • Inspelen op ontwikkelingen uit de omgeving
    • Strategie en materiële thema’s
  • Managen van risico's
    • Toelichting
    • Concernrisico's
      • Concernrisico's
      • HRN-concessie
      • Abellio op arm's length
      • Performance
      • Verandertrajecten
      • Betrouwbaarheid IT
      • Veiligheid
      • Financieel rendement
      • Gelijk speelveld/Ethics & compliance
  • Corporate governance
    • NV Nederlandse Spoorwegen
    • Aandeelhouder
    • Raad van bestuur
    • Executive Committee
    • Raad van commissarissen
    • Externe accountant
    • Organisatie van duurzaamheid
    • Ethics & Compliance
    • Zorg voor privacy
  • Zorgvuldig handelen en werken
  • Parlementaire enquête Fyra
  • Financiën in het kort
    • Financiën in het kort
    • Bedrijfsopbrengsten
    • Bedrijfslasten
    • Onderliggend resultaat uit bedrijfsactiviteiten
    • Nettofinancieringsresultaat
    • Winstbelastingen
    • Resultaat over de verslagperiode
    • Financiering
    • Eigen vermogen
    • Financiële positie
    • Investeringen
  • Reikwijdte en verslaggevingscriteria
    • Integraal verslag
    • Verslaggevingscriteria
    • Reikwijdte
  • Vooruitblik 2016
  • GRI-Tabel
  • Activiteiten in Nederland

  • Dialoog met onze stakeholders
    • Toelichting
    • Materiële thema's
    • Schema stakeholderdialoog
    • Onze prestaties in brede context
  • Verslag van activiteiten
    • Beleving van de treinreis
      • Introductie
      • Klanttevredenheid
      • Webcare en klantenservice
      • Kennis over de klant
      • Voordelen en service
      • Sociale veiligheid
      • Beleving van treinen
      • Schone treinen
      • Beleving van stations
      • Toegankelijkheid
      • Duurzame mobiliteit
    • Operationele prestaties
      • Introductie
      • Punctualiteit
      • Drukte in de trein
      • Beschikbaarheid van treinen
      • Revisie en modernisering
      • Invloed van het weer
      • Hinder door buitendienststellingen
      • Concessie 2015-2025
      • Dienstregeling 2016
      • Internationale verbindingen
      • Spoorwegveiligheid
      • Veiligheid op het station
      • Arbeidsveiligheid
      • Energie
      • Afval
      • Beter en Meer: verbeteringen op en rond het spoor
      • Medewerkers in Nederland
    • Reizen van deur tot deur
      • Introductie
      • Gebruik van de OV-chipkaart
      • Reisinformatie
      • Informatie bij verstoringen
      • NS Fiets
      • Fiets en service
      • OV-fiets
      • Autoparkeren
      • Greenwheels
      • NS Zonetaxi
      • Transfer
      • OV-servicewinkels
      • Retail op het station
    • Overige activiteiten
      • NS als werkgever
      • Nieuwe pensioenregeling
      • Gedragscode
      • Diversiteit & inclusie
      • Leren bij NS
      • Leiderschap bij NS
      • Ziekteverzuim
      • Mobiliteit
      • Uitbesteding van HR-diensten
      • Duurzaam inkopen
      • Innovatie
  • Onze impact op milieu en maatschappij
    • Introductie
    • Materialiteit als uitgangspunt voor reikwijdte
    • Groeiproces
    • Spitsbus: maatschappelijke kosten en baten
    • Belangrijkste ontwikkelingen
      • Sociaaleconomische impact door mobiliteit en reistijd
      • Milieu-impact: emissies, landgebruik, afval, water en geluid
      • Sociaaleconomische impact door veiligheid
      • Sociaaleconomische impact door opleidingen, inzetbaarheid en diversiteit
      • Sociaaleconomische impact door bestedingen en stations
      • Methodologie, scope en uitgangspunten
  • Abellio

  • Introductie
  • De strategie van Abellio
  • Abellio UK
    • Beschrijving markt
    • Nieuw: ScotRail
    • Abellio Greater Anglia
    • Northern Rail en Merseyrail
    • Abellio London & Surrey
  • De concessies in Duitsland
    • Beschrijving markt
    • Nieuw: Abellio Mitteldeutschland
    • Abellio NoordRijn-Westfalen
    • Abellio Zuid-Duitsland
    • Westfalenbahn
  • Qbuzz
  • Jaarrekening

  • Jaarrekening
    • Geconsolideerde winst- en verliesrekening 2015
    • Geconsolideerd overzicht van het totaalresultaat 2015
    • Geconsolideerde balans per 31 december 2015
    • Geconsolideerd kasstroomoverzicht 2015
    • Geconsolideerd mutatieoverzicht van het eigen vermogen
    • Algemene toelichting
    • Toelichting op de geconsolideerde winst- en verliesrekening
    • Toelichting op de geconsolideerde balans 2015
    • Belangrijke grondslagen voor financiële verslaggeving
  • Enkelvoudige jaarrekening
    • Enkelvoudige balans per 31 december 2015
    • Enkelvoudige winst-en-verliesrekening 2015
    • Grondslagen voor de jaarrekening
    • Toelichting op de enkelvoudige balans en winst-en-verliesrekening
    • Eigen vermogen
  • Overige gegevens
  • Tien jaren NS
  • Begrippenlijst
  • Halfjaarbericht 2016

  • Persbericht
  • Kerncijfers
  • Halfjaarbericht
    • Verkorte geconsolideerde winst-en-verliesrekening eindigend op 30 juni 2016
    • Verkort geconsolideerd overzicht van het totaalresultaat over het eerste halfjaar van 2016
    • Verkorte geconsolideerde balans eindigend op 30 juni 2016
    • Verkort geconsolideerd kasstroomoverzicht over het eerste halfjaar van 2016
    • Verkort geconsolideerd mutatieoverzicht Eigen Vermogen over het eerste halfjaar van 2016
    • Toelichting op het verkorte geconsolideerde halfjaarbericht 2016
      • Algemene toelichting
    • Toelichting op de geconsolideerde balans
      • 1 Overige financiële vaste activa, incl. Beleggingen
      • 2 Eigen vermogen en dividend
      • 3 Leningen en overige financiële verplichtingen inclusief derivaten
      • 4 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
    • Toelichting op de geconsolideerde winst- en verliesrekening
      • 5 Winstbelastingen
      • 6 Seizoensinvloeden
      • 7 Medewerkers
      • 8 Verbonden partijen
    • Overige informatie
      • Gebeurtenissen na balansdatum
      • Beoordelingsverklaring

Verslaglegging

  • Maatschappelijk (111)
  • Financieel (15)

Verantwoording

  • Doelen (1)
  • Resultaten (31)
  • Vooruitblik (4)
  • Samenvatting (3)

Activiteiten

  • Reizigers (11)
  • Materieel (7)
  • Stations en retail (4)
  • Buitenland (15)

Thema's

  • Beleving treinreis (11)
  • Operationele prestaties (16)
  • Europa (7)
  • Samenwerken (0)
  • Duurzaamheid (5)
  • MVO (7)
  • Deur tot deur (10)
  • Stakeholderdialoog (4)
  • NS als werkgever (10)
  • Governance (1)

Onderwerp

  • Toegankelijkheid (1)
  • Parlementaire enquête Fyra (2)
  • Onregelmatigheden Limburg (1)
  • Concessie 2015-2024 (0)
  • OV-chipkaart (1)
  • Punctualiteit (1)
  • Klanttevredenheid (7)
  • (Soc.) veiligheid (5)
  • Reisinformatie (3)
  • Diversiteit (1)
  • Dienstregeling (4)
  • Internationale verbindingen (1)
  • HR (2)
  • CO2 (1)
  • Energie (2)
  • Afval (2)
  • Beloningen (1)
  • Accountant (2)
  • Opbrengsten (1)
  • Fiets (3)
  • Inkoopbeleid (1)
  • ProRail (4)
  • Ministerie (2)

Bedrijfsonderdeel

  • NS Reizigers (2)
  • NedTrain (2)
  • NS Stations (3)
  • Abellio (14)

Organisatie

  • Directie (4)
  • Raad van commissarissen (3)
  • Strategie (6)
  • Financiën (2)
  • Risicomanagement (10)
  • Corporate governance (10)

Onze impact op de maatschappij

Met dagelijks meer dan 1 miljoen reizen met de trein en bus heeft NS in Nederland een grote impact op de maatschappij: in mobiliteit, veiligheid, emissies...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Materialiteit als uitgangspunt voor reikwijdte

De materiële onderwerpen in de materialiteitsmatrix vormden het uitgangspunt voor de reikwijdte van de maatschappelijke impactanalyse (stap 1 en 2 in de figuur).

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Groeiproces

NS ziet de impactberekening als groeiproces. 2015 stond met name in het teken van het meer robuust maken van de onderliggende data, verfijningen van de...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Sociaaleconomische impact door mobiliteit en reistijd

NS en haar ketenpartners creëren sociaaleconomische impact door mobiliteit te bieden en de samenleving in de gelegenheid te stellen zich van A naar B te...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Milieu-impact: emissies, landgebruik, afval,...

De negatieve milieu-impact is vooral het gevolg van het gebruik van fossiele brandstoffen voor het rijden van treinen. Het gebruik van fossiele brandstoffen...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Spitsbus: maatschappelijke kosten en baten

NS had het afgelopen jaar te maken met materieeltekort. In de spits was daarom op sommige trajecten sprake van zeer drukke treinen. NS heeft extra materieel...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Sociaaleconomische impact door veiligheid

NS kan bijdragen aan veiligheid in de maatschappij door veilig vervoer en een veilige omgeving te bieden aan reizigers en medewerkers. Bij NS werken we aan...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Sociaaleconomische impact door opleidingen,...

NS heeft een positieve sociaaleconomische impactop de maatschappij door kennis, vaardigheden en talenten van medewerkers te ontwikkelen, door naar duurzame...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag

Sociaaleconomische impact door bestedingen en...

NS heeft een sociaaleconomische impact op de maatschappij door eigen bestedingen zoals inkoop, investeringen en salarissen. Daardoor draagt NS onder meer...

Lees artikel Toevoegen aan Mijn verslag Toegevoegd aan Mijn verslag
1 2
Volgende
Toon meer+
Downloads
  • Halfjaarbericht 2016
  • Half year report 2016
  • Press release half year 2016
  • Jaarverslag 2015
  • Annual Report 2015
  • Definities Vervoerconcessie 2015
  • Halfjaarbericht 2015
  • Half year report 2015
  • Jaarverslag 2014
  • Annual Report 2014
  • Jaarverslag 2013
  • Annual Report 2013
  • Jaarverslag 2012
  • Jaarverslag 2011
Contact
  • Contact
  • Corporate website

Archief
  • Website jaarverslag 2014
  • Website jaarverslag 2013
Over deze website
  • Copyright
  • Privacy
  • Cookies
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap
  • Disclaimer
Sociale media
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn
Nederlandse Spoorwegen

Deze website maakt gebruikt van cookies. Klik hier voor meer informatie. Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord

X