Parlementaire enquête Fyra In december 2012 introduceerde NS nieuwe hogesnelheidstreinen van het type Fyra V250 voor de verbinding tussen Amsterdam en Brussel over de HSL-Zuid. De...
Punctualiteit De reizigerspunctualiteit – punctualiteit en gehaalde aansluitingen – eindigde in 2015 met 91,0% lager dan in 2014 (92,3%).
Drukte in de trein De laatste jaren is de tevredenheid over de zitplaatscapaciteit onder reizigers niet op het gewenste niveau. Zeker niet tijdens het traditioneel drukke najaar.
Beschikbaarheid van treinen In totaal onttrok NS in 2015 dagelijks gemiddeld 13% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie.
Revisie en modernisering: meer zitplaatsen,... NS investeert de komende jaren in nieuwe Sprinters en Intercity’s en worden treinen gemoderniseerd en gereviseerd. Bewezen technologie, duurzaamheid en...
Invloed van het weer op de dienstregeling De winter van 2014-2015 was zacht met vrijwel geen sneeuw of vorst. De geplande maatregelen zoals ‘anti icing-installaties’ waren gereed, maar zijn in de...
Hinder door grote buitendienststellingen Samen met het LOCOV en ProRail verzamelt NS gegevens over hinder bij buitendienststellingen. Het gaat onder meer om het aantal gehinderde reizigers, de...
Concessie 2015-2024 NS heeft met de concessie 2015-2024 het exclusieve recht om reizigers te vervoeren op het hoofdrailnet. De concessie is op 1 januari 2015 in werking...
Dienstregeling 2016 De dienstregeling van 2016 is gebaseerd op die van 2015. Daardoor zijn veel treintijden hetzelfde.