Beleving van treinen Met de Treinbelevingsmonitor (TBM) meet NS de waardering van reizigers over de kwaliteit van de trein en de treinreis. De monitor is een meet- en...
Schone treinen Schone treinen dragen bij aan een prettige reis en de sociale veiligheid. De reizigers beoordeelden de reinheid van de trein minder goed dan in 2014. 51,1%...
Beleving van stations Dit jaar steeg het klantoordeel van 64,9% (2014) over stations naar 67,2%. De stationsbeleving heeft een belangrijk aandeel in de waardering van de...
Toegankelijkheid voor mensen met een functiebeperking Vrij erop uit kunnen gaan is een groot goed voor iedereen in Nederland, ook voor mensen met een beperking.
Duurzame mobiliteit NS heeft een grote impact op het verbinden van mensen. We willen dat onze reizigers de trein en het station zien als een sociale omgeving, waar je prettig...
Operationele prestaties De operationele prestaties bleven in 2015 te vaak achter bij onze doelstellingen. Reizigers vonden veel treinen te druk en kwamen minder vaak op tijd aan.
Punctualiteit De reizigerspunctualiteit – punctualiteit en gehaalde aansluitingen – eindigde in 2015 met 91,0% lager dan in 2014 (92,3%).
Drukte in de trein De laatste jaren is de tevredenheid over de zitplaatscapaciteit onder reizigers niet op het gewenste niveau. Zeker niet tijdens het traditioneel drukke najaar.
Beschikbaarheid van treinen In totaal onttrok NS in 2015 dagelijks gemiddeld 13% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie.