2015 in een notendop 2015 was een in meerdere opzichten lastig jaar voor NS. Op het spoor hadden reizigers last van een aantal grote storingen.
'Herstel van vertrouwen' 2015 was een jaar met meerdere gezichten. De onregelmatigheden in Limburg, de parlementaire enquête naar de Fyra en tegenvallende operationele prestaties...
Beleving van de treinreis Samen met onze partners in de OV-keten werkt NS aan verbetering van alle onderdelen van de treinreis. Dit lukte in 2015 echter maar ten dele.
Klanttevredenheid In 2015 gaf 74,2% van de reizigers op het hoofdrailnet het reizen per trein in het algemeen een rapportcijfer 7 of hoger. Dat is lager dan 2014 (75,4%) en...
Webcare en klantenservice Klanten nemen gemiddeld 64.000 keer per maand contact op met klantenservice. Dat doen ze voornamelijk via e-mail en telefoon. 77% van de klanten van NS...
Kennis over de klant Welke keuzes wij maken in de verbetering van onze dienstverlening, hangt vooral af van het effect dat de verbetering voor de klant heeft.
Voordelen en service Reizigers kunnen op verschillende manieren met korting reizen. Om dit beter bekend te maken, informeerde NS abonnementhouders en medereizigers over de...
Sociale veiligheid in treinen en op het station Reizigers en personeel moeten zich in de trein en op het station veilig voelen. Daarom moet het aantal incidenten met agressie en geweld omlaag. Helaas...
Beleving van treinen Met de Treinbelevingsmonitor (TBM) meet NS de waardering van reizigers over de kwaliteit van de trein en de treinreis. De monitor is een meet- en...